Öt dolog, amire figyelj oda szerverbérlésnél

DoclerNet szerverbérlés
DoclerNet szerverbérlés

Amikor szervert akarunk bérelni, és nekiállunk megfelelő céget keresni, rengeteg csábító, jobbnál jobb kínálattal találkozunk. Azonban akad öt olyan szempont, amelyeket érdemes figyelembe venni, mielőtt megkötjük a szerverbérlési szerződést.

  1. Támogatás/support

Kérdezd meg magadtól: ha technikai gondom akad, probléma merül fel, vagy egyszerűen nem tudok valamit, milyen supportra van szükségem? Vajon ha hirtelen leáll a levelezés, vagy hackerek támadják meg az oldalamat, milyen gyorsan reagálnak? Ha teheted, olyat válassz, aki az év bármely napján legalább telefonos ügyfélszolgálatot tart fent.

  1. Domain parkolási szolgáltatás

Minél nagyobbra nő egy vállalkozás, annál inkább fontos, hogy az online világban ne élhessenek vissza a nevével. Bár általában el lehet perelni a jog szerint minket illető, más végződésű neveket, jobb megelőzni a bajt. Az emberi tévedésre is érdemes figyelni, és a leggyakoribb gépelési hibák szerinti neveket ugyancsak lefoglalni. Ám mindez mit sem ér, ha a szolgáltató nem teszi lehetővé a domainnevek parkoltatását.

  1. Biztonsági mentés

A biztonsági mentés nem lehet kérdéses. Majdhogynem kötelező még a magánszemélyeknél is, a vállalatoknál pedig meglehetősen sok szolgáltatás esetén törvény is kötelezi az adatok biztonsági mentését. Szerverbérlésnél érdemes tehát olyan szolgáltatót választani, ahol a szerverbérlés díja mellé minimális plusz összegért vállalja az adatok automatikus biztonsági mentését és tárolását.

  1. Skálázhatóság

Ha egy szolgáltatónál nem a felhasználó dönt arról, mire legyen képes a bérelni kívánt szerver, érdemes messzire elkerülni. Manapság alapvető kéne legyen az, hogy az ügyfél maga állítja össze a szerver hardverét és a hozzá kapcsolódó szolgáltatásokat, mint a DoclerNetnél: ha a felhasználó úgy akarja, akár kétszer annyi ramot és tárhelyet kér indulásnál, majd ha szükségessé válik, bővíti a következő hónapban.

  1. Garantált rendelkezésre állás

Az ördög a részletekben rejlik, az informatika világában pedig különösképpen érvényes Murphy törvénye. Ezért is lényeges szempont, hogy a szolgáltató mekkora rendelkezésre állást garantál. A 99,5% jól hangzik, de ha a fél százalék éppen a vásárlási láz kellős közepén teszi elérhetetlenné a webshopunkat, vagy egy szoftverprezentáció közben hal le a szerver, akkor aligha érdekli az ügyfeleinket, hogy de egyébként minden rendben megy máskor. Olyan szolgáltatót válasszunk tehát, amelyik – például redundáns szerverekkel – garantálni tudja, hogy a leállás sosem jelent pár percnél hosszabb kiesést.