A tipográfia fontossága az ipari formatervezés tekintetében mutatkozik meg, hiszen a nyomtatott kiadványokat igyekszik figyelemfelkeltőbbé, attraktívabbá és érthetőbbé tenni az olvasók számára. Ennek okán, a tipográfiai tervezés során érdemes figyelembe venni, hogy a célnak a leginkább megfelelő betűtípust használják, a szóközök, a bekezdések, a sorközök is a lehető legnagyobb rendben legyenek. Ennek köszönhetően elérhetik azt, hogy az olvasók a szöveg mondanivalójának a fontosságára koncentrálhassanak, ezzel lehetővé téve, hogy könnyebben megértsék és elsajátítsák az adott olvasmányt.
Mindemellett, a tipográfiai tervezés további célja, hogy értéket adjon az adott szöveg számára, javítva annak olvashatóságát, kiemelve a fontosabb részeket, rendszerezve, részekre tagolva és mégis egységesítve a mű mondanivalóját. Stílusát pedig nagymértékben befolyásolja az adott mű jellege, funkciója és persze a kiadásra szánt könyv alakja, típusa. Arra törekszik, hogy esztétikai szempontból is mutatósabbá, szebbé tegye a művet, ezzel felkeltve az olvasók érdeklődését, az eladni kívánt könyv iránt.
Persze a tipográfiai tervezésnek megvannak a maga szabályai is, ezért a tervező nem kap teljesen szabad kezet, ami a végeredmény kialakítását illeti, hiszen ez eleget kell tegyen különböző elvárásoknak, mind a betűtípusokat (méret, alak, vonalvastagság), mind az írásjeleket tekintve. Persze nem szabad megfeledkezni a grafikai elemekről sem, vagyis a képekről, az illusztrációkról és egyéb díszítőelemekről, amik még vonzóbbá és attraktívabbá tehetik az adott szöveget.