Milyen költségei vannak a QR kódos fizetésnek?

A mindennapi élet természetes velejárója lett a rendszeres vásárlás. Az ember bármikor beszaladhat egy boltba, ahol aztán beszerezheti a számára fontos holmikat. Ezek lehetnek különféle szolgáltatások, egyedi termékek, voltaképpen bármi, amire igény merül fel. A fogyasztói társadalom, ami mellesleg rendkívül globalizálttá vált, új kort hozott magával, ami magas színvonalú kényelmet teremtett. Természetesen ennek a feltételeit muszáj volt valamilyen formában megteremteni, ami gyakran nem egyszerű.

Rengeteget fejlődött a rendszer, mire kellően ellenőrizhetővé és egyben kényelmesen átláthatóvá, kezelhetővé alakult. A készpénzzel történő fizetés még néhány évvel ellőttig is elsőbbséget élvezett, majd megjelent és élre tört az online átutalás. A kártyával való számlakiegyenlítés egyik komoly előnye, hogy nem kell nagyobb összeget hordozzon senki sem magánál. Ez minimalizálja a rablások esélyét, de mindenéképpen megelőzi, hogy valaki eltulajdonítsa az értékeket. A kártya pedig gyorsan letiltható, így biztosan nem fog eltűnni a számlapénz, ha a közvetítő eszköz illetéktelen kezekbe jutna.

Az online átutalás egyik módja a QR kód alkalmazása. Akár 50% tranzakciós díjat is meg lehet spórolni a QR kódos fizetéssel a bankkártyás fizetésekhez képest (forrás: cmo.hu). Ezen eljárásra többnyire akkor merül fel az igény, amikor viszonylag kevés alkalommal fizetnek a kliensek elektronikus formában. Ilyenkor megoldható egy applikáció letöltésével, hogy a telefon váljon terminállá és végezze el a fontos műveletet.

A CMO rendszerek integrálásával és megfelelő módon történő alkalmazásával a számlázáskor, azon túl, hogy költségek is megtakaríthatóak, az elszámolással sem lesznek problémák. A hatóságok felé maximális elfogadással bírnak ezek a nagy gonddal létrehozott metódusok. Sok előnnyel rendelkeznek, amelyek többnyire a gyakorlatban fognak megmutatkozni leginkább. Nincs szükség speciális programokra és készülékekre, ugyanis a QR kódos fizetési alkalmazás Android és iOS mobil applikációban ugyanúgy futnak. Itt az ideje egyszerűsíteni a vásárlással kapcsolatos feltételeket mindkét oldalon.