
Amikor szervert akarunk bérelni, és nekiállunk megfelelő céget keresni, rengeteg csábító, jobbnál jobb kínálattal találkozunk. Azonban akad öt olyan szempont, amelyeket érdemes figyelembe venni, mielőtt megkötjük a szerverbérlési szerződést.
- Támogatás/support
Kérdezd meg magadtól: ha technikai gondom akad, probléma merül fel, vagy egyszerűen nem tudok valamit, milyen supportra van szükségem? Vajon ha hirtelen leáll a levelezés, vagy hackerek támadják meg az oldalamat, milyen gyorsan reagálnak? Ha teheted, olyat válassz, aki az év bármely napján legalább telefonos ügyfélszolgálatot tart fent.
- Domain parkolási szolgáltatás
Minél nagyobbra nő egy vállalkozás, annál inkább fontos, hogy az online világban ne élhessenek vissza a nevével. Bár általában el lehet perelni a jog szerint minket illető, más végződésű neveket, jobb megelőzni a bajt. Az emberi tévedésre is érdemes figyelni, és a leggyakoribb gépelési hibák szerinti neveket ugyancsak lefoglalni. Ám mindez mit sem ér, ha a szolgáltató nem teszi lehetővé a domainnevek parkoltatását.
- Biztonsági mentés
A biztonsági mentés nem lehet kérdéses. Majdhogynem kötelező még a magánszemélyeknél is, a vállalatoknál pedig meglehetősen sok szolgáltatás esetén törvény is kötelezi az adatok biztonsági mentését. Szerverbérlésnél érdemes tehát olyan szolgáltatót választani, ahol a szerverbérlés díja mellé minimális plusz összegért vállalja az adatok automatikus biztonsági mentését és tárolását.
- Skálázhatóság
Ha egy szolgáltatónál nem a felhasználó dönt arról, mire legyen képes a bérelni kívánt szerver, érdemes messzire elkerülni. Manapság alapvető kéne legyen az, hogy az ügyfél maga állítja össze a szerver hardverét és a hozzá kapcsolódó szolgáltatásokat, mint a DoclerNetnél: ha a felhasználó úgy akarja, akár kétszer annyi ramot és tárhelyet kér indulásnál, majd ha szükségessé válik, bővíti a következő hónapban.
- Garantált rendelkezésre állás
Az ördög a részletekben rejlik, az informatika világában pedig különösképpen érvényes Murphy törvénye. Ezért is lényeges szempont, hogy a szolgáltató mekkora rendelkezésre állást garantál. A 99,5% jól hangzik, de ha a fél százalék éppen a vásárlási láz kellős közepén teszi elérhetetlenné a webshopunkat, vagy egy szoftverprezentáció közben hal le a szerver, akkor aligha érdekli az ügyfeleinket, hogy de egyébként minden rendben megy máskor. Olyan szolgáltatót válasszunk tehát, amelyik – például redundáns szerverekkel – garantálni tudja, hogy a leállás sosem jelent pár percnél hosszabb kiesést.